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Liebe Leser
Sport-heute.ch schliesst seine Tore. Nach 11 Jahren möchte ich andere Projekte verwirklichen, auf Reisen gehen und das Leben endlich in vollen Zügen geniessen. Es waren 11 wundervolle Jahre mit Ihnen. Sport-heute.ch bleibt mindestens die nächsten Jahre als Bilderbuch noch bestehen. Doch jeder Abschied kann auch ein neuer Anfang sein. Nun ist es endgültig. Ich wünsche Ihnen eine weiterhin schöne Zeit. Ich danke Ihnen für die Lesertreue und Ihre ehrliche Begeisterung mit grosser Dankbarkeit. Danke, dass ich Sie 11 Jahre verwöhnen durfte.

Tschau und auf Wiedersehen.

Ihr
Marcel Krebs

Wer weiterhin mit mir und Sämi in Kontakt bleiben will, kann dies über meinen persönlichen Blog.
www.marcelkrebs.ch.

Dear Users
Sport-heute.ch closes its gates. After 11 years I would like to realize other projects, go on journeys and finally enjoy life to the fullest. There were 11 wonderful years with you. Sport-heute.ch will continue to exist as a picture book for at least the next few years. But every farewell can also be a new beginning. Now it is final. I wish you a good time. I would like to thank the readership and your honest enthusiasm with great gratitude. Thank you for spoiling you for 11 years.

Chess and goodbye.

you
Marcel Krebs

Anyone who wants to stay in touch with me and Sämi can do so through my personal blog.
www.marcelkrebs.ch.

 

 

Eurométropole Tour

Geschrieben von Marion Gachies am .

Eurométropole Tour – Dries Devenyns : «Wir haben allen Grund, mit Ambitionen in diese Rundfahrt zu starten»

Ein Mal noch in dieser Saison trifft sich das internationale Fahrerfeld in Belgien, um das letzte Etapperennen 2015 in Europa zu bestreiten. Nach dem nicht ganz zufriedenstellenden Resultat im Mannschaftszeitfahren in Richmond gibt es auf den belgischen Strassen die nächste Gelegenheit, sich zu präsentieren. Die Strecke ist selektiv, ermöglichte es in der Vergangenheit den Sprinter aber dennoch, im Gesamtklassement mitzuhalten. Die Eurométropole Tour verspricht dieses Jahr viel Spannung. Beim 75. Jubiläum des Etappenrennens könnte es nämlich anders ausgehen als in den letzten Jahren, denn ein Prolog macht den Auftakt. «Die Ziellinie an diesem ersten Tag befindet sich am Gipfel des Mont Saint-Aubert und dieser Anstieg wird bereits entscheidend sein. « Ich habe das Gefühl, dass dieser Prolog sehr wichtig sein wird für den Rest der Rundfahrt », erklärte Dries Devenyns. Ich kenne diese Orte alle sehr gut, denn der Mont Saint-Aubert ist nur etwa 15 Kilometer von meiner Heimat entfernt. Ich denke, dass die Sprinter keine guten Zeiten fahren werden und das bedeutet eine Gelegenheit für andere Fahrer, wertvolle Sekunden im Kampf um die Gesamtwertung zu holen. »

Diese Kenntnisse sind für IAM Cycling sehr wertvoll. Die Schweizer Profimannschaft hat eine schlagkräftige Truppe zusammen gestellt, die auf jedem Terrain konkurrenzfähig ist. Sie wollen sich aktiv präsentieren und Etappenerfolge holen. « Wir haben allen Grund, mit Ambitionen in diese Rundfahrt zu starten », fährt der Belgier fort. Mit Heinrich Haussler, Matteo Pelucchi, Sondre Holst Enger und Jonas Van Genechten sind wir für die Massenankünfte gerüstet. Aber wir setzten auch auf Fahrer wie Matthias Brändle, der sicherlich den Prolog im Visier hat. Diese Neuerung freut mich sehr und ich gehe zuversichtlich in die Rundfahrt. Ich bin wirklich glücklich, dabei zu sein und ich bemühe mich, am Mittwoch ein gutes Resultat einzufahren und vielleicht sogar im Zielort Tournai mit den Besten anzukommen. Aber ich werde mich auch, falls nötig, in den Dienst der Mannschaft stellen. Wir kämpfen als vereinte Gruppe, wie wir es seit dem Beginn der Saison schon machen. »

Eurométropole Tour (Mittwoch, 30 September – Sonntag, 4. Oktober)

Mittwoch, 30. September: Obigies – Mont Saint-Aubert 7,7km (Start um 14h)

Donnerstag, 1. Oktober : La Louvière - Chièvres 167,1km (12h30 – 16h23)

Freitag, 2. Oktober : Roubaix – Poperinge 192,2km (12h30 – 17h03)

Samstag, 3. Oktober : Blankenberge– Nieuwpoort 173,3km (12h30 – 16h32)

Sonntag, 4. Oktober : Mons – Tournai 153,8km (11h30 – 14h55)

Fahrer :

Matthias Brändle (Aut)

Dries Devenyns (Bel)

Heinrich Haussler (Aus)

Reto Hollenstein (S)

Sondre Holst Enger (Nor)

Matteo Pelucchi (It)

Aleksejs Saramotins (Let)

Sportlicher Manager: Rik Verbrugghe

Sportliche Leiter: Mario Chiesa, Thierry Marichal

Belegschaft – Busfahrer: Francis Bur. Masseure: Alexandre Usov, Mike Iavarone, Tomaz Jeras. Mechaniker: Julien Liénard, Marc Chevènement, Erju Zhang. Pressebetreuerin : Marion Gachies.

Obigies, Belgique

Eurométropole Tour – Dries Devenyns : «Nous avons toutes les raisons d’être ambitieux sur cette course»

Pour une des dernières fois de la saison, le peloton international se rendra en Belgique afin de disputer l’ultime course à étapes organisée sur le vieux continent en 2015. Suprême session de rattrapage, les flahutes bannis de Richmond trouveront une occasion de se faire remarquer sur les pavés franco-belges. Communément sélectif mais pas assez pour empêcher un sprinteur de l’emporter au classement final, l’Eurométropole Tour risque bien de surprendre cette année. La tendance des dernières éditions pourrait être chamboulée lors de ce 75ème anniversaire avec la venue d’un prologue en guise d’ouverture. La ligne d’arrivée de ce premier jour de course sera tracée au sommet du Mont Saint-Aubert, et cette ascension fera figure de relief pour un exercice chronométré tracé dans le plat pays. «A mon sens, ce prologue va être décisif pour le reste de la compétition expliquait Dries Devenyns. Je connais bien les lieux car le Mont Saint-Aubert n’est qu’à une quinzaine de kilomètres de chez moi. Je pense que les sprinteurs ne vont pas réaliser un bon temps et ce sera alors l’occasion pour d’autres coureurs d’acquérir quelques précieuses secondes pour le classement général ».

Justement, la hiérarchie finale IAM Cycling y a songé. Et c’est dans le but de se montrer et de remporter quelques succès d’étapes que la formation professionnelle suisse a décidé d’aligner une équipe capable de jouer son vatout sur tous types de terrains. «Nous avons toutes les raisons d’être ambitieux sur cette course continuait le coureur belge. Avec Heinrich Haussler, Matteo Pelucchi, Sondre Holst Enger et Jonas Van Genechten, il est évident que nous tenterons de nous imposer lors d’une arrivée massive. Et je pense que nous avons les qualités pour conclure de la plus belle des manières. Mais nous aurons aussi un coureur comme Matthias Brändle qui je pense a déjà le prologue dans sa ligne de mire. Personnellement c’est cette nouveauté qui m’a donné envie de participer à l’épreuve. Je suis sincèrement heureux de prendre le départ et je tâcherai de faire un bon résultat dès mercredi et pourquoi pas tenter d’accrocher les meilleurs jusqu’à Tournai, lieu de l’arrivée finale. Mais je me plierai sans rechigner aux volontés de l’équipe et du collectif si nécessaire pour courir comme un vrai groupe, comme nous l’avons fait depuis le début de la saison ».

Eurométropole Tour (mercredi 30 septembre – dimanche 4 octobre)

Mercredi 30 Septembre : Obigies – Mont Saint-Aubert 7,7km (Premier départ à 14h)

Jeudi 1er Octobre : La Louvière - Chièvres 167,1km (12h30 – 16h23)

Vendredi 2 Octobre : Roubaix – Poperinge 192,2km (12h30 – 17h03)

Samedi 3 Octobre : Blankenberge– Nieuwpoort 173,3km (12h30 – 16h32)

Dimanche 4 Octobre : Mons – Tournai 153,8km (11h30 – 14h55)

Coureurs :

Matthias Brändle (Aut)

Dries Devenyns (Bel)

Heinrich Haussler (Aus)

Reto Hollenstein (S)

Sondre Holst Enger (Nor)

Matteo Pelucchi (It)

Aleksejs Saramotins (Let)

Manager sportif : Rik Verbrugghe

Directeurs sportifs: Mario Chiesa, Thierry Marichal

Encadrement – Chauffeur: Francis Bur. Masseurs: Alexandre Usov, Mike Iavarone, Tomaz Jeras. Mécaniciens: Julien Liénard, Marc Chevènement, Erju Zhang. Attachée de presse : Marion Gachies.

Eurométropole Tour - Dries Devenyns “We have every reason to have big ambitions for this race”

For the last time this season, the international peloton will travel to Belgium to compete in the final stage race in Europe for the 2015 season. As a last chance to grab a result, the classics specialists who come away empty from Richmond will have a final opportunity to be noticed on the Franco-Belges cobbles. Though the race can be very difficult, it is typically not selective enough to discount the chances of a pure sprinter to win the overall classification. However, this year’s Eurométropole Tour may prove to be a surprise. The trend from recent editions could certainly be turned upside down for this 75th anniversary event which will include a prologue as the opening stage. The finish line for this first test will be placed at the top of Mont Saint-Aubert, and the uphill time trial will be quite a change from the terrain generally faced in the largely flat country. “In my view, this prologue will be decisive for the rest of the race,” Dries Devenyns explained. “I know the area well since Mont Saint-Aubert is only fifteen kilometers from my home. I think the sprinters will not be able to come away with a good time in the prologue, and it will be an opportunity for the other riders to gain precious seconds in the general classification.”

For this reason, the IAM Cycling team has been careful in considering which riders to bring. In order to race with the chance to bring home a couple of stage wins, the Swiss professional team has decided to field a team capable of performing well on a variety of terrains. “We have every reason to have big ambitions for this race,” the Belgian Devenyns continued. “With Heinrich Haussler, Matteo Pelucchi, Sondre Holst Enger and Jonas Van Genechten, it is obvious that we will try to win at least one of the sprinting stages. And I think we have the qualities and resources to pull it off really well. But then we also have a rider like Matthias Brändle coming to the race, and he already has the prologue in his sights. Personally, it is its novelty that made me want to come to this race. I am sincerely happy to be starting this event, and I will do my best to get a good result starting Wednesday, and why not try to be among the best in the overall by the time we finish the race in Tournai on Sunday. But first and foremost, I will ride according to what the team needs from me, since in order to succeed, we will need to ride as a united front. That is something we have done well from the start of the season.”

Eurométropole Tour (Wednesday, September 30th to Sunday, October 4th)

Wednesday, September 30th: Obigies – Mont Saint-Aubert 7.7km (first rider off at 14h)

Thursday, October 1st: La Louvière - Chièvres 167.1km (12h30 – 16h23)

Friday, October 2nd: Roubaix – Poperinge 192.2km (12h30 – 17h03)

Saturday, October 3rd: Blankenberge– Nieuwpoort 173.3km (12h30 – 16h32)

Sunday, October 4th: Mons – Tournai 153.8km (11h30 – 14h55)

Riders:

Matthias Brändle (Aut)

Dries Devenyns (Bel)

Heinrich Haussler (Aus)

Reto Hollenstein (S)

Sondre Holst Enger (Nor)

Matteo Pelucchi (It)

Aleksejs Saramotins (Lat)

Sport Manager : Rik Verbrugghe

Directeurs sportifs: Mario Chiesa, Thierry Marichal

Support staff – Chauffeur: Francis Bur. Masseurs: Alexandre Usov, Mike Iavarone, Tomaz Jeras. Mechanics: Julien Liénard, Marc Chevènement, Erju Zhang. Press Officer: Marion Gachies.

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